Måndag

Dagen började fakiskt riktigt bra, hade ett möte med chefen och skrev på en tillsvidareanställning på 100%. Jag älskar inte mitt jobb men det känns som en trygghet att veta att jag numera är fast anställd och kan söka nya jobb i lugn och ro.

Idag börjar jag fasta, jag ska från och med nu fasta två dagar i veckan, idag är första dagen.
Klockan är inte ens 11 och jag känner hur mitt blodsocker har sjunkit drastiskt. Känner mig nästan svimfärdig. Men det är konstigt, jag har klarat mig flera dagar utan mat förut och knappt en halv dag utan mat ska väl inte ha så stor effekt på kroppen? Är jag sjuk eller vad beror detta på?

Så länge jag klarar arbetsdagen så är det lugnt, hemma kan jag ju bara ligga ner och ta det lugnt. 
Men snart kommer det värsta - lunchen. Alla på jobbet ska äta och jag kommer snart känna lukten av mat överallt på jobbet. Men när jag har klarat det så är det värsta över.

Jag känner mig redan mer närvarande dock, jag vet inte riktigt vad det beror på men det är ju positivt i alla fall. Jag försöker påminna mig själv om vilka fördelar fasta ger. Både för kroppen och själen.
Jag har ju ingen sund relation till mat, det är min största svaghet. Fasta hjälper mig att kontrollera just hur jag äter och vilket i sin tur får mig att må bättre.

Halva arbetsdagen kvar, kämpa!

Kommentera här: