Söndagen blev förstörd

Dagen började helt ok, jag låg i sängen och bara var. Sen fick jag lite energi och började städa lägenheten. Tänkte att jag skulle laga mat på kvällen och var helt enkelt rätt positiv, tills min syster kom hem. Oj vilken negativ energi hon kom in med.
Hon är så himla inne i meditation och yoga men för mig så känns det inte som att hon har kommit någonstans. Hon kan ju bara må dåligt i och för sig men jag tycker att hon inte har lyckats lugna ner sig ett dugg, inte heller blivit mer förstående. Hon tror att hon är så medveten men egentligen så verkar hon inte alls vara det.

Kanske är det drygt av mig att säga detta, jag är ju medveten om att jag själv har en väldigt lång väg att gå. Jag vet vilken typ av människa jag själv vill vara och kanske är det inte så hon vill vara, vad vet jag. 

Hur som helst, dagen blev förstörd men samtidigt så upptäckte jag något igår med mig själv. Något som verkligen kan hjälpa mig med min inre resa. 


Kommentera här: