Viktig dag idag - internationella kvinnodagen

Image result for internationella kvinnodagen
 
Som jag har skrivit förut, jag har svårt för män. Jag blev våldtagen och sexuellt trakasserad i två års tid av en äldre man, jag är så glad att jag vågade anmäla med stöd av min familj och mina vänner. Nu har jag inte sett honom på över ett halvår, när vi sågs i rätten.
Tyvärr fick han inget straff för det "inte gick att bevisa" att jag hade sagt nej, trots att jag hade hur mycket bevis som helst på hur han förföljt mig och trakasserat mig via internet, tagit bilder på när han stod utanför min lägenhet osv.
Inte bara tyvärr för mig, för nu går han fri och kan göra samma sak mot andra kvinnor, och det gör mig ledsen att samhället tillåter det beteendet.
 
Synen på kvinnor och män måste förändras, vi är alla människor. Det finns inget manligt och kvinnligt, flickigt och pojkigt. 
Man måste inte vara macho, modig och gilla sport för att man är kille, man är inte mindre killig för det. Vill man som kille använda klänning, sminka sig och älskar rosa så är man inte tjejig. 
Det finns inget som heter pojkflicka, för det finns inget flickigt och pojkigt. Det finns ENDAST intressen och personligheter.
 
Fortsätt kämpa för våra rättigheter i samhället.

Kommentera här: