Öl

Var ute och drack några öl igår, och åt en vegetarisk burgare på McDonald's.
Från burgaren fick jag i mig 8,2 g socker, och från ölen räknade jag ut att det är ca 16 g socker i en stor, och jag drack tre.
56,2 g socker igår alltså, shit. 
Men samtidigt gör det ingenting, jag var ute med en vän och hade trevligt, och jag tillåter alltid mig själv att unna mig när jag känner för det, men inte varje dag.
 
Så idag är det återigen Noll socker, och tanken är inte att jag ska ut i helgen så då är kan jag hålla det.
Men däremot kommer en vän över på besök idag och stannar hela helgen, ska bli så kul. Uppdateringen kanske blir dålig här dock, men på Måndag är allt som vanligt, och då har det också gått en vecka sen jag slutade äta socker i ALLA mina måltider.
 
Dagens videotips:
http://www.tv4play.se/program/nyhetsmorgon?video_id=3777972
 
Är det inte sjukt hur mycket socker vi stoppar i våra barn?
När jag var liten åt jag alltid vitt bröd med ost och drack oboy till frukost, VARJE morgon. Det var ingen som tänkte på det då, det var normalt. 
Jag är så glad att vi börjar bli mer medvetna om vad socker faktiskt gör med våra kroppar.
 
 

Kommentera här: