Är det fel på mig?

ibland undrar jag förstårs, är det något seriöst fel på mig?

Jag reser fram och tillbaka med en gigantisk resväska på tåg, för att inte flytta allt med en gång så gör jag det successivt. 
Hur som helst, jag reste med mtr häromdagen och tågvärden sa till mig att man inte får ha med sig så stora väskor på tåget. 
Absolut inget jag någonsin tänkt på, jag har rest med den överallt, jag kan bära den själv utan problem och har inte sett det som ett problem för någon annan då. 
Alltså.. hon är säkert irriterad på att det finns människor som har med sig gigantiska väskor och är otrevliga och förväntar sig att tågvärden ska lösa en plats åt dem. 
MEN jag är ju inte sån, jag kan möblera om i bagageutrymmet själv om det gör att min väska får plats, eller gå och kolla i alla vagnar efter plats. 
Hur som helst så gav detta mig grov ångest, jag har tänkt på detta varje dag sedan det inträffade för över en vecka sedan. 
Man kan tycka att det är sjukt, jag tycker själv att det är sjukt, jag vet att det är något jag bara borde släppa, men ändå sitter jag här med obehag i kroppen varje gång det kommer upp i tankarna. 

Jag åker aldrig med mtr igen i alla fall, och inte många fler gånger med den väskan. Men problemet är att jag måste just nu, jag kommer inte fram och tillbaka annars, och hur ska jag flytta med en liten väska? Är det okej att ha två mindre väskor i så fall? 

Jag blir trött på mig själv, på min jävla hjärna, varför bryr jag mig så mycket? Varför ger denna lilla grej mig ångest? Varför påverkar det mig ens?
Helt sjukt, försöker självklart tänka att det inte är en stor grej, men det är svårt. 

Kommentarer:

1 Jessica Högberg:

gå in på deras sida och kolla om det står något?? har dom regler brukar dom finnas!

Kommentera här: