Varför?!

Jag förstår inte varför jag ALLTID mår dåligt efter jobbet, verkligen alltid. Jag har haft en bra dag idag, allt har gått hur bra som helst, jag har varit på bra humör och allt. Men jag får alltid ångest när jag kommer hem, över att jag kanske har lekt " för mycket" med barnen, som att man kan göra det ens? 
Jag vet att jag inte har gjort något fel, men ändå känns det som att jag alltid gör allt fel. Kanske är det självförtroendet jag behöver jobba en del på? Självkänslan också förmodligen.
 
Hur ska jag jobba mig uppåt och ur detta? Jag är på något sätt trött på mig själv, trött på att jag är som jag är. Att jag alltid får ångest, att jag blir helt förstörd för ingenting. 
Jag mår dåligt när jag tänker på att hela mitt liv har förstörts av andra personer och att jag aldrig kommer kunna leva ett normalt liv, jag kommer behöva jobba på mig själv resten av livet.
 
Nu känner jag att jag vill stanna hemma imorgon, men jag tänker inte göra det denna gången.
 
Jag tänkte gå en sväng till stan nu i alla fall (även fast det tar emot som f*n), ikväll ska jag laga någon god mat. Jag ska försöka orka ha en mysig kväll i alla fall.
 
Hoppas ni har en bättre dag än mig <3
 
Bildresultat för life quotes
 

Kommentarer:

1 Therese:

Styrke kram <3

2 Mia Forsberg:

Åh vad jobbigt att ha den känslan! :( Men det är inget fel på dig. Det går upp och ner för alla, och man tror ofta sämre om sig själv än vad andra gör. Jag har både utmattningssyndrom och depression och har själv ångest, negativa tankar osv.. Senast igår pratade jag på psyk just om detta med tankarna om en själv, och hur jag tror att andra ser på mig när jag har psykisk ohälsa osv.

Haha ja 10 kg är en hel del :D Men det var ju flaket NOCCO Pwo som vägde mest, det är ju 24 burkar :)

3 Alice Lindström:

Usch vad jobbigt! hoppas verkligen du får en mysig kväll!

4 Tilda Barkselius:

Galet hur händelser och personer som drabbade en för flera år sedan fortfarande kan trycka ner ens självkänsla. Hoppas verkligen att du mår bättre snart! <3 <3

5 Amanda:

känner igen det där tänket, tyvärr lurar man ju sig själv väldigt mycket och det är så extremt svårt att sluta med det <3 hoppas det känns bättre snart!
låter bra att ta hand om sig själv lite <3
kram

6 Emma Broberg :

Du är stark! Det gäller att ge sig fan på att göra något, men jag vet hur tufft det är när man redan har det jobbigt. Alla kramar till dig!

7 Heléna:

Så ledsamt att du känner så :( Nej, man kan inte leka för mycket med barnen - fler borde leka mer med dem istället <3 Hoppas du mår bättre under kvällen och kan få en fin kväll <3 Styrkekramar till dig <3

8 Amanda Jona [SPONTAN]:

Det är INGET FEL på dig, stor kram! <3

9 ullie:

hoppas kvällen blev jätte bra o mysig mat.
Det kommer gå bra i morgon kör på kramar

10 Sara Ekman:

Vad jobbigt :(

11 Sofia Werlin: mammalivet och hälsolivet :

Hoppas det känns bättre idag <3

12 Pauline Hurtig:

åh så jobbigt, hoppas det blir bättre!

13 Annika:

Hoppas verkligen att du kommer ur den känslan, inte kul att känna så. Som du säger så är det nog din självkänsla som du måste jobba på. Hoppas du känner dig bättre idag.Kram Annika

14 Kattis:

Tråkigt att du måste brottas med dom känslorna hela tiden!:/ styrkekram till dig och hoppas du fick till en mysig kväll igår!:) ett tips jag har är att prata med en KBT terapeut om dom känslorna, det kanske kan hjälpa!?

15 Jenny:

Hatar ångest! Jag har det själv och känner igen mig i det du skriver. Jag brukar försöka tänka bort dem tankarna men det är så svårt.

Hoppas du har haft en bra dag!

16 Alice:

Många styrkekramar. <3

17 Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Vad jobbigt! :( Hoppas det blir bättre!

18 M I L I N A . S E:

Låter jättejobbigt! Vet tyvärr inte vad det kan bero på.. du kanske får ångest för att du blir helt slut när du kommer hem? Dagis är ju väldigt krävande ändå!

19 Fanny:

åh vad jobbigt att få såna tankar.. :/ Men jag tror iallafall att du gör allt på jobbet superbra!!

20 Jessica Högberg:

Men nej! Inte ångest när man gör bra saker. Leka med barnen är bra. Leka för mycket med barnen?! Tror inte det går... ❤

21 Sussi:

När hjärnan har fått för sig något är det svårt att få ur dom tankarna. Men som du skriver, det går inte att leka för mycket med barnen. Du är säkert älskad just för detta av barnen :)

22 Amanda:

Fy vad jobbigt att du känner så! Hoppas det blir bättre <3 kram

23 Boel:

Åh vad jag känner igen mig i det!
Men du gör ett super bra jobb,det är jag säker på <3

24 MALIN:

Men oj... Har aldrig hört något liknande! Jobbar du på förskola? Kram

Kommentera här: