Sömnproblem

Det var någon som frågade om jag kunde skriva mer om sömnproblemen, och absolut kan jag göra det.
Jag har egentligen haft sömnsvårigheter sen jag var liten, och det har berott på den otrygga uppväxten.
Jag började ta mina föräldrars insomningstabletter vid 14-15 års ålder, men då tog jag kanske 1 gång varannan månad, max.
 
När jag för ett år sedan sökte mig till en psykolog och psykiatriker fick jag äntligen sömntabletter och lugnande. De lugnande jag tar är Stesolid, och de är väldigt bra, men också beroendeframkallande så därför är jag försiktig med dem.
De jag tar varje dag är propavan, och de funkar men de har väldigt jobbiga biverkningar, men dom är inte beroendeframkallande och därför tar jag hellre de ofta.
 
Jag försöker undvika att ta något alls men det resulterar i väldigt dålig sömn och då kan jag inte jobba eller något alls.
 
Mindfulness kan funka för vissa, är det något du har testat? 
Jag försöker hitta sätt som funkar för mig men ännu har jag inte lyckats, det bästa har varit mindfulness.
 
Jag vill gärna höra mer om era sömnproblem? Är det någon som läser som lider eller har lidit av sömnproblem? Någon som har några tips? 
 
Bildresultat för sömnproblem
 

Kommentarer:

1 Emma Broberg :

Jag har inte några sömnproblem, sover snarare för mycket! Men jag har testat mindfulness ändå- mot ångest. Superbra sätt att koppla av!

2 Anonym:

Är det bra att ta så mycket tabletter? Jag sover hellre inget alls isf

Svar: Nej jag tror absolut inte att det är bra att ta massa tabletter. Men om jag ska kunna gå till jobbet och leva ett normalt liv måste jag ta sömntabletter.
Jag kämpar med att sluta och istället hitta andra sätt, så som mindfulness och yoga.
halsosam.blo.gg

3 M K:

Jag sover bra på atarax. Fick melatonin utskrivet av läkaren för ett halvår sen. Som han ville att jag skulle ta varje kväll. Jag behöver inget för att sova egentlogen. Sover jämt om jag kan just nu men beror på mitt mående.

Svar: Men melatonin, är det bra? :)
halsosam.blo.gg

Kommentera här: