Mindfulness

När jag var som djupast nere i min depression så rekommenderade min psykolog mig att testa på mindfulness, så jag började gå i en sån kurs.
 
Det var som att en helt ny värld öppnade sig för mig. Jag är en väldigt orolig person, jag oroar mig för vad som kanske kommer hända. Det är helt normalt har jag förstått, men varför lägga ner sin tid på att vara orolig för något som inte hänt än? 
När jag fick lära mig medveten närvaro så ändrades mitt tankesätt helt totalt, jag hade aldrig tänkt på det sättet förut. 
 
Jag rekommenderar alla att testa detta 
 
Jag använder mig av en app som heter Headspace. Prova i 10 dagar, endast 10 minuter om dagen, och känn skillnaden :)
 
 

Kommentarer:

1 Petra Olsson:

Tack för tips detta är nog något för mig 😊Kram

2 michellemariolina.blogg.se:

Åh tack för tipset! Ska ladda ner appen! <3

Kommentera här: