Kopparspiral

Nu har jag varit och tagit ut min kopparspiral, äntligen. 
Har läst skrämmande biverkningar och jag tror att jag har lidit utav kopparförgiftning. Det är svårt att veta om allt beror på kopparspiralen eller om det är depressionen.
Hursomhelst så ansåg jag att det var bäst att göra mig av med spiralen.
 
Biverkningar som jag har upplevt:
  • Rikliga blödningar
  • Fruktansvärd mensvärk
  • Panikångest 
  • Sömnproblem
  • Illamående
Som sagt, sömnproblemen och panikångest har jag haft sen innan men det har ju varit värst det senaste året. 
Jag tror i alla fall att det är bäst att utesluta kopparspiralen och veta att det inte finns något annat som påverkar mig psykiskt och fysiskt nu. 
 
Dessutom så var insättningen av spiralen det absolut värsta jag någonsin varit med om. De sa "Det kommer bara sticka till lite".
NEJ det stack inte bara till lite, det var en riktigt hemsk känsla. Jag har aldrig haft så ont. Livmodertappen drog ihop sig och därför hade jag en värre upplevelse än vissa andra.
 
Jag var jätterädd att det skulle vara lika hemskt att ta ut den, men det tog 2 sekunder, sen var den ute. 
Nu är jag glad att den är borta, och jag hoppas att jag kommer må bättre nu :)
 
Bildresultat för kopparspiral

Kommentarer:

1 Amanda:

Åh gud, känner igen mig så väl. Hade exakt samma upplevelse som dig angående kopparspiralen. Att sätta in den var det värsta jag vart med om också, de satte in den sen skickade de iväg mig. Svimmade nästan när jag kommit ner för trappan och var tvungen att lägga mig ner på en bänk, kunde knappt få upp telefonen och ringa efter skjuts för var helt snurrig. De sa att det kan kännas lite som mensvärk efteråt men detta var sjukt. Fattar inte hur de kan skicka iväg en efter en sån grej direkt :( Har också tagit ut den!

Kommentera här: