Ideal of Sweden SUGER (recension)

Jag är en sån som aldrig klagar på företag eller produkter, om jag inte är RIKTIGT missnöjd. Jag har aldrig varit med om såhär dålig service innan. 
Beställ INTE från Ideal of Sweden. 
 
Jag beställde tre gånger (alltså jag gav dem TRE chanser att göra rätt) för jag tänkte, värdelös kan man inte vara att man gör fel tre gånger.
 
Första beställningen kom inte fram, och väntade i två veckor efter beräknad leverans och sen skrev jag ett mail. Några dagar senare fick jag svar och de hade tydligen missat min beställning. Några dagar senare kom mitt skal och jag blev lite irriterad men jag tänkte att alla gör fel.
 
Andra beställningen kom inte heller fram och jag väntade i ca 1 vecka.
Sen blev jag sugen på ett nytt skal så jag gjorde min tredje beställning, innan jag hade mailat och frågat om min andra beställning.
När de hade gått 2 veckor och ingen av skalen hade kommit så mailade jag. Även denna gång hade missat båda mina beställningar. 
Då blev jag irriterad och bad dem avbryta båda mina beställningar.
Jag tänkte att jag aldrig mer skulle beställa av dem, men inte mer med det. Det är inte anledningen till varför jag är så upprörd och skriver ett blogginlägg om det.
 
Någon vecka efter att jag fått bekräftat att min beställning var avbruten fick jag hem ett paket från dem. ALLTSÅ WHAT?!
Så jag skrev ännu en gång, det tog lång tid innan jag fick svar men kundservice bad mig skicka tillbaka paketet, så jag tog med det till posten (onödigt jobb tycker jag som kund) och skickade tillbaka det, sen trodde jag att det var klart där, men ICKE.
Sen får jag hem en faktura på portot, så jag ska alltså betala retur?!
 
Skrev ännu ett mail förra veckan, men ännu har jag inte fått något svar.
 
Så vill ni skippa skitservice så beställ från något annat företag. Deras skal är inte orginella på något sätt. Richmond and finch t.ex. Ideal of sweden härmar Richmond and finch men de har sämre kvalité och är någon hundring billigare. Det är absolut inte värt det.
Kolla även Odd mollys skal t.ex. DETTA
Richmond and finch kan du hitta på Nelly eller HÄR
Vill du hitta ett fint med billigt skal så kolla in Fyndiq
 
Alla de företag jag rekommenderar erbjuder bra kundservice.
 
 
 

Kommentarer:

1 Matilda Berlin:

Tack för tipset! Det ska jag verkligen inte göra då!

2 Anonym:

Beställde hem 4 skal men valde att skicka tillbaka tre av dom. Har kontaktat utan att få svar och nu kom en betalningspåminnelse på ALLA skalen 🤬

Kommentera här: