Bota din sömnlöshet - tips

Jag var ju som sagt hos en sömnpsykolog i torsdags, och jag vill dela med mig av tipsen jag fick till er. 
Detta är ett tips som jag har testat och som jag tycker fungerade förvånadsvärt bra:
  •  Placera tungspetsen mot övre tandradens baksida och andas ut genom munnen genom ett "whoosh-liknande" ljud.
  • Stäng munnen och andas in tyst genom näsan medan du räknar till fyra.
  • Håll nu andan i sju sekunder.
  • Andas ut fullt genom munnen, åter med ett "whoosh"-liknande ljud, medan du räknar till åtta.
  • Upprepa hela övningen tre gånger. Sedan bör du – om tekniken funkar – sova som en stock.
Så enkelt och det funkade för mig (dock inte helt utan piller) som har haft sömnproblem hela livet. 
 
Det är absolut värt ett försök för alla som har svårt att somna.

Kommentarer:

1 Heléna:

Så härligt att du delar med dig om sömntips :D Jag slocknar så fort jag lägger huvudet på kudden tack och lov och sover som en stock tills väckarklockan ringer :D Kram <3

2 Emilie Levinsson:

Grymt bra tips! Det ska jag verkligen testa eftersom jag också har mina sömnproblem som tar kol på mig! :/

3 Sara Ekman:

Bra tips :) Själv brukar jag ha lätt för att somna, så det är skönt :)

4 Linnea:

Bra tips! Ska ta och testa det nästa gång jag inte kan sova!

5 Mia Forsberg:

Alltid bra med tips, särskilt när det gäller sömnen då det är viktigt att få sömn för att orka. Jag själv har väldigt svårt att sova pga min utmattningssyndrom, så jag äter sömntabletter varje kväll för att kunna sova och har gjort det snart ½ år.. Men hoppas kunna sluta med dem nr jag mår bättre och kroppen kan slå sig till ro på egen hand utan mediciner.

Ja det är hemskt att 17 kvinnor i sverige dödades förra året pga mäns våld! :( Den yngsta var 16 år, hemskt.. Tack vad glad jag blir att du gillar vårt arbete som vi gör för de utsatta tjejerna och kvinnorna! <3

Hoppas du får en bra första advent :)

6 Matilda Berlin:

Vilka toppentips! Dom måste jag testa nästa gång jag inte kan sova!

7 Boel:

Bra tips!

8 Pauline Hurtig:

bra tips!

Kommentera här: