Ännu en skräckupplevelse

Alltså män? Man slutar aldrig förvånas.
Fem medelåldersmän sitter på tåget från Stockholm till Göteborg, de sitter och dricker medhavd alkohol (vilket är olagligt), och är fruktansvärt dräggiga.
Alla i deras vagn får höra på rasistiska och sexistiska kommentarer från dem.

Jag sitter tyvärr inte i samma vagn som dem, hade jag gjort det så hade jag nog satt mig själv i en jobbig situation, jag kan inte hålla tyst när man kränker folk. 

Hur som helst, 5 unga tjejer kommer in i min vagn gråtandes, de berättar att de blivit sexuellt trakasserade av de äldre männen. 17 år gamla tjejer blir sexuellt trakasserade av medelåldersmän!!

Det är helt fruktansvärt, tydligen ryckte ingen i resten av vagnen in.
När de kom gråtandes till min vagn satte de sig vid mig och jag fick höra att de här äckliga männen hade trakasserat dem.

Tågvärden (som är min fina vän) tog det väldigt allvarligt, hon ringde sin chef, polisen och lokföraren.
Tåget stannade på en hållplats som vi normalt inte skulle stannat på, bara för att polisen skulle komma och hämta dessa äckliga män.
Jag hör då männen säga till polisen "kör ni hem oss eller?" "Jag förstår inte varför jag blir avslängd, jag har inte gjort eller sagt något."

JAG VILL SPY PÅ DEM!!!

Vi kan inte ha det så, ska man behöva utstå trakasserier på tåget? Någonstans?? Nej. Varför händer detta idag, 2016?!
Blir så fruktansvärt trött och ledsen.

Samtidigt väldigt glad över att tågvärden tog det så pass seriöst och såg till att de blev avslängda.

Snälla män (och kvinnor) lär era söner att respektera kvinnor och människors lika värde, oavsett vilket kön, vilken sexuell läggning man har eller vart man kommer ifrån.

Bildresultat för feminism

Kommentarer:

1 P:

Bra inlägg och heja dig som sa till! :)

Kommentera här: